Réponses à vos allégations (deuxième partie) par N.M. 2013-10-22 16:53:42 |
Imprimer |
3) Par dogme on peut entendre deux choses. Soit les vérités de la Révélation, autrement dit l'objet matériel de la foi. Soit la proposition de ces mêmes vérités révélées par le magistère. (Le motif formel de la foi étant non pas l'autorité de l'Eglise, mais l'Autorité incréée de Dieu révélant).
Et cette proposition des vérités révélées n'est pas opérée seulement au moyen des jugements solennels, mais également au moyen du magistère ordinaire et universel (c'est ce que vous n'arrivez manifestement pas à comprendre ou à accepter) :
"On doit croire de foi divine et catholique toutes les choses contenues dans la parole de Dieu écrite ou transmise, et que l'Eglise, soit par un jugement solennel, soit par son magistère ordinaire et universel, propose à notre foi comme des vérités révélées par Dieu."
Concile Vatican I, Constitution dogmatique Dei Filius (D. 1792).
"De fide divina et catholica in genere est propositio quae in Fontibus revelationis directe vel formaliter continetur et ab Ecclesia infallibiliter ut credenda proponitur : D. 1792.
[...]
"Huiusmodi doctrina, utpote divinitus revelata, imponitur ab Ecclesia ut credenda ; et ideo appellatur Dogma fidei divinae, quemadmodum apposite docuit Pius IX in Epist. Tuas libenter : D. 1683 1684. Contraria doctrina merito appellatur formaliter haeretica, iuxta apertum"
Joachim Salaverri, s.j., in Sacrae Theologiae Summa, t. I, 3e éd., 1955, pp. 804-805.
"Iam vero ex thesibus 13 et 14, et ex nuper citato Vaticani decreto [c'est-à-dire D. 1792 cité plus haut : "On doit croire de foi divine et catholique" etc.], constat nobis, Magisterium Ecclesiae posse proponere infallibiliter doctrinam dupliciter : a) modo extraordinario, id est, sollemni iudicio sive Oecumenici Concilii sive Summi Pontificis ex Cathedra loquentis, b) modo ordinario, id est, actu ordinarii et universalis, per orbem dispersi Magisterii : D. 1792 1683."
Joachim Salaverri, ibid., p. 805.
"De fide divina definita est doctrina formaliter revelata, quae ab Ecclesia infallibiliter ut credenda proponitur sollemni iudicio Concilii Oecumenici vel Papae ex Catehedra loquentis.
[...]
"Iure ergo proposito, quae sollemni iudicio ut credenda proponitur, appellari consuevit de fide divina definitiva, et est Dogma fidei divinae sollemniter definitum. Contraria vero doctrina consequenter dici potest formaliter et sollemniter haeretica."
Joachim Salaverri, ibid., pp. 805-806.
"De fide divina et catholica stricte est propositio formaliter revelata quae ab Ecclesia infallibiliter ut credenda proponitur ordinario et universali Magisterio.
[...]
"Merito ergo propositio, quam universale et ordinarium Magisterium ut credendam proponit, appellata est de fide divina et catholica stricte, et est Dogma fidei divinae et catholicae. Contraria vero doctrina merito dici potest formaliter haeretica."
Joachim Salaverri, ibid., p. 806.
Soutenir le Forum Catholique dans son entretien, c'est possible. Soit à l'aide d'un virement mensuel soit par le biais d'un soutien ponctuel. Rendez-vous sur la page dédiée en cliquant ici. D'avance, merci !
|
168 liseurs actuellement sur le forum |