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corollaire
par Lycobates 2014-08-15 23:07:04
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Il est significatif que la question du sacrifice soit au centre de ce qui suit immédiatement avec l'histoire de Cain et Abel.



Oui, je crois que M. Daoudal a bien cerné le point essentiel : il n'y a pas de sacrifice avant la chute, puisqu'il n'y avait pas le besoin de propitiation.

Concernant les sacrifices des justes, après la chute, on peut encore ajouter ce que dit Saint Thomas (II-IIae q.85 art. 1 ad 2)

Ad secundum dicendum quod Adam et Isaac, sicut et alii iusti, Deo sacrificium obtulerunt secundum sui temporis congruentiam, ut patet per Gregorium, qui dicit quod apud antiquos per sacrificiorum oblationes remittebatur pueris originale peccatum. Non tamen de omnibus iustorum sacrificiis fit mentio in Scriptura, sed solum de illis circa quae aliquid speciale accidit. Potest tamen esse ratio quare Adam non legitur sacrificium obtulisse, ne, quia in ipso notatur origo peccati, simul etiam in eo sanctificationis origo significaretur. Isaac vero significavit Christum inquantum ipse oblatus est in sacrificium. Unde non oportebat ut significaret quasi sacrificium offerens.

     

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